torsdag 3 januari 2008

betongbordet

Efter en del frågor om det soffbord vi lät gjuta och bygga när vi flyttade in i huset så tänkte jag lägga upp några bilder till på detta. Måtten på bordet är 1280x600x450mm med en skivtjockleck på 40mm. Skivan är i betong med en ljus grå färgnyans och lätt slipad. Underredet är konstruerat i oljad ek. Vikten på skivan har vi inga siffror på men den är tung utan att vara för tung för att enkelt kunna flytta om man är två. Prislappen för denna skapelse landade på 9500 kronor.

Betongskivan är gjuten av Betongdesign och underredet framtaget av en snickare som Betongdesign tagit in för ändamålet.

Då Betongdesign har sin verkstad i Kävlinge blev det inte så omständigt med leverans. Vi var och hälsade på i verkstaden och tittade på en del exempel innan vi bestämde oss för vilken färg vi skulle ha och hur hårt slippat skivan skulle vara. Killarna på Betongdesign är mycket trevliga och tillmötesgående och var vänliga att leverera bordet hem till oss.

Hanna har ett bra tag talat om att hon skulle vilja använda betong till bänskivor i köket men det är nu försent. Men det kanske blir av i framtiden. Själv kan jag tänka mig att tillverka fler möbler i betong med oljad ek. Det blev verkligen snyggt och vi är mycket nöjda.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Fräckt bord med kul design. Hade själv kunnat tänka mig ett sådant bord. Kul att se hur fint ni har! Blev lite chockad när jag hittade er sida hos Malin på Inspirationsdesign. Kram

Unknown sa...

Hej Linda!

Kul att du hittade hit! Tänkte först hmmm vilken Linda kan detta vara men efter att ha läst lite om förlossninggrejs på din sida så tror jag att jag vet :-)