fredag 7 mars 2008

skiss på trädäck

Som vi nämnt tidigare så är det i full gång med att hämta in offerter på material för vårt kommande trädäcksbygge. Om allt går som det skall så är tanken att trädäcket skall byggas under påskveckan. Alltså snart.

Förhoppningsvis har vi snart fått en prisbild som vi tycker är bra och då är det bara att beställa hem materialet. Får vi bara upp trädäcket så är iallafall situationen räddad om det skulle komma lite sol. Trevligt att sitta där på trädäcket och blicka ut över ett hav av jord, gegga och vattenpölar.

Skiss över hur trädäcket är planerat att byggas

På måndag trillar nästa offert in på trädäcket och tills dess finns det inget att ta ställning till. En underbar helg med krattan i näven och ögonen spejandes efter sten och annat oönskat skräp ligger nu framför oss. KAN DET BLI BÄTTRE!!! ... snyft ... mmm troligen .... men men det skall ju göras.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, det känns som ett stort projekt innan man ens kan börja tänka på gräsmattan... Det är ju hur geggigt som helst på tomterna. Ser inte fram emot det...:) Lycka till!

anette sa...

Med ett trädäck kan man som sagt åtminstone gå utanför dörren :). 1500+ skruv...tur att det finns skruvdragare. Hur funkar barn och lera ihop just nu då? Mycket användning av groventrén eller?

Unknown sa...

mmm det kommer ju bli en del skruvande. Och jag vill att mitt trädäck skall vara ett "naturligt" trädäck så jag skall skruva allt för hand med skruvmejsel ......... ELLER INTE !!!! Ja det är super skönt att något kom på att uppfinna en skruvdragare :-)

Det är ju bara bak på tomten där det är lerigt och där är inte lille Isaac och springer så mycket så det har inte blivit så mycket lera indraget i huset. Stenläggningen tog bort det mesta av all grus och annat som drogs med in.

Vi använder i princip alltid grovköksingången. Det är liksom närmast uppfarten. Men alla besökare och så går ju så klart andra ingången.

Anders Thomasson sa...

Tack för skissen! Följde du den eller blev det några ändringar? Hur gick det med offerterna? Vem var billigast!

Unknown sa...

Hejsan Anders,

Bor du i mitt område? Om du gör det så kan du få offerten som jag förhandlade fram på Kävlinge Järn och Trä Center. Så har du den att utgå ifrån när du själv handlar.

Jag följde skissen ja. På kanten av bloggsidan finns länkar med rubriker som tex. "trädäck". Om du klickar på länken trädäck så får du se alla inlägga jag gjort om trädäcket och kan då se exakt hur jag byggt med inköpslistor och allt.