söndag 9 mars 2008

min bästa vän krattan

Nå, då var helgen över och OJ vad mycket det har blivit gjort denna helgen. Jag tror aldrig jag krattat så mycket i hela mitt liv som jag gjort denna helgen. Trots detta är det oändligt mycket krattande kvar känns det som. Jag har väl hunnit halvvägs på första krattningsvändan. Tanken är ju att jag skall kratta igenom hela tomten sen hyra in en jordfräs och köra igenom allt. När sen det är gjort så är det bara på och kratta igen för att få bort allt ny sten som har nått ytan. Samtidigt kommer man ju även närmare ideal nivåerna för tomten. Det är ju viktigt att man får in rätt nivåer och lutningar på marken. Så småningom så kommer det ju att sås en gräsmatta och då vill man ju att den skall var plan och fin.

Nu har vi även förberett den yta där trädäcket skall byggas under påskveckan om allt går som det skall. Skall bli skönt att få jobba med något annat än jord några dagar :-) Men fram tills dess är det bara att kratta för kung och fosterland.

Som tur var så lyckades ju solen titta fram i helgen och det var faktiskt ganska mysigt att var ute och få lite ljusterapi. Även Hanna och lille Isaac var ute och hjälpte till att få ordning och reda på tomten. Eller ja Isaac krattade inte allt för mycket utan insisterade hellre på att få åka rally sittandes i skottkärran som vi köpte under helgen. Känns lite som Isaac riskerar att hamna i facket "fartdårar" när han blir stor :-)


Hur som helst så är betyget fem guldstjärnor för den kratta jag köpte i veckan. Den är verkligen super. Blir nog fler redskap av samma märke sen när det är dags för spade och annat.

2 kommentarer:

Bengt sa...

Härligt att ni valt det bästa av det bästa. Extra Green gräsfrö och Super Gramino långtidsgödsel som är från början en proffs produkt till golf och fotboll som konsumentförpackats.

Tänk på att alltid stödså din fina gräsmatta med Extra Green i framtiden så du inte använder annat billigt frö med Engelskt rajgräs i för då blir den ojämn och kommer att växa dubbelt så fort i fläckar. Stödså gärna om hösten, september, så tar sig Extra Green lättare.

Tack för tipsen med planket, jag använde mig utav några.

mvh Bengt Hansson, Weibulls.
Produktchef Gräsfrö

Unknown sa...

Hej Bengt!

Tack för ditt inlägg!

Ja jag är trogen Weibull kund än så länge.

Har något parti i gräsmattan som alltid ligger i skugga. Här hade jag tänkt att använda mig av er fröprodukt som är lämpad för just skuggiga partier.