onsdag 12 december 2007

Grovkök

När vi planerade huset var det så mycket att tänka på att vi helt glömde bort att se över grovköket. Det var en stor miss! Torktumlare och tvättmaskin placeras i en pelare och garderoberna står mitt på motsatta väggen istället för in i hörnet. I hörnet ut mot gatan finns där även inbyggda rör som sticker ut 30 cm från varje vägg.

Redan innan vi flyttade in hade jag planer på hur vi skulle ändra om. Garderoberna skulle flyttas in i hörnet (den ena garderoben hade vi då behövt såga sönder), torkskåpet skulle flyttas över på motsatta väggen, tvättmaskinen och torktumlaren skulle stå brevid varandra samt en bänkskiva skulle läggas ovanpå för att skapa arbetsyta. På väggen ovanför tvättmaskin och torktumlare skulle hyllor sättas upp. Patrik var dock inte lika entusiastisk över min "extreme homemakeover" i vårt nybyggda hus. Efter att ha bott i huset en vecka insåg Patrik, för husfridens skull, att vi nog fick göra något åt saken. Allt har jag inte fått igenom men jag är nöjd!

Torkskåpet får precis plats innan ljusknappen och termostaten (vi kunde ha kvar det på samma vägg som innan). Tvättmaskin och torktumlare står numera brevid varandra och vi ska köpa en bänkskiva att ha ovanpå. Garderoberna står kvar och vi har satt tvättsortering, strykbräda och torkställningen i utrymmet mellan vägg och garderober. Hylldiskussionen pågår fortfarande men de ska också komma så småningom :-D



En bänkskiva ska på och hyllor ska upp på väggen


Torkskåpet får precis plats





Sopsortering

Det var verkligen inte lätt att ta bilder i ett sånt litet utrymme men jag hoppas du får en liten känsla av hur det ser ut Anna-Lena :-)

Inga kommentarer: