lördag 8 december 2007

Kök

Att planera ett kök är riktigt svårt. Det är massor att tänka på. Hur får man den bästa arbetsplatsen med trianglar hit och dit. Och hur får man den bästa förvaringen samtidigt som det ska se snyggt ut!

Än så länge tycker jag att vi har lyckats! Jag älskar vårt kök!!! Vi valde att inte ha så många väggskåp och det förlorar man en del utrymme på men ibland tycker jag faktiskt att det estetiska får gå före det praktiska! Alla viktiga saker får plats i köket det vara bara "övrigtskåpet" som försvann. Men de sakerna har vi lyckats få in i städskåpet som står i grovköket istället


Katt nummer två måste ju också få vara med då ettan fick var med förra inlägget :-)





Utsikten från köksfönstret.


Favorit inflyttningspresenten! Har redan använts flitigt!

Hoppas ni får en mysig andra advent!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnyggt! Precis i min smak och det ser jättehärligt ut med den långa arbetsytan, och som sagt en sån inflyttningspresent skulle jag inte tacka nej till :).

magnus sa...

Mycket fint!

Linda sa...

Hej! Himla fint kök. Tycker mycket om era barstolar. Var har ni hittat dem någonstans?
/Linda.

Hanna sa...

Hej Linda,

Barstolarna har vi köpt på Bolagret. Dom är supersköna att sitta i och ryggstödet gör att Isaac sitter bra i dem också!

Anonym sa...

Håller helt klart med dig, bort med överskåp och låt köket andas!! Jätte fint att ni inte har tryckt in överskåp bredvid fläkten!
/Sara

Anonym sa...

Hej!

Måste bara få fråga vart ifrån era snygga barstolar i ert kök kommer ifrån?
Samt vad de kostade.
Är ute efter precis såna stolar till vårt kök.

MVH Jeanette

Anonym sa...

älskar erat kök, men skulle själv inte valt handtag på luckorna, jobbigare att hålla rent och man slår i dom hela tiden när man försöker torka luckorna.

Anonym sa...

skitsnyggt! vad är det för bänkskiva? golv? luckor? Vill ha!! :)
Mvh Lisa

Lotta sa...

Vilket otroligt fint kök. Precis så skulle jag vilja ha de.. SÅÅ fint.. :)