måndag 29 oktober 2007

kontrollbesiktning avklarad

Nå ... då var kontrollbesiktningen avklarad. Under besiktingen var jag, byggledaren, snickaren och besiktningsmannen med. Jag gjorde ju själv en mycket noga avsyning av huset innan helgen och många av de anmärkingar jag hade hittat hade de redan fixat till besiktningen. De måste gjort detta under helgen samt tidigt på måndagmorgonen.

Besiktningsmannen var väldigt noga och tog gott om tid på sig att verkligen titta på allt. Att han var så noga kändes väldigt tryggt. Även från myresjöhus vara man inte sen med att båda anmärka på saker och ta på sig att genast åtgärda fel.

De anmärkingar som resulterade efter besiktningen var i princip bara småsaker och de kommer enkelt att åtgärdas av Myresjöhus.

Det var kul att se huset när det var städat. Nu såg man ju verkligen hur allt skall se ut. Det var även två utrymmen jag fick se under besiktningen som jag faktiskt aldrig innan varit inne och tittat på. Vinden och förrådet i carporten. Förrådet blev jätte bra och STORT.


Så här långt kan jag bara säga följande;
  • OJ va allt blev bra!!
  • Vilken bra byggledare vi har haft!!
  • Vilken bra snickare vi har haft!!
  • Vilken bra säljare vi har haft!!
  • Vi gjorde rätt som valde Myresjöhus.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir när jag läser hur bra det verkar bli och hur nöjda ni verkar vara. Känns skönt att veta ;-)

Vem har ni haft som kvalitetsansvarig? Hur har det funkat? Har ni märkt av honom/henne? Vi är själva på gång och måste fixa en sådan nu....

Unknown sa...

Ja det känns mycket bra just nu. Bara tråkigt att tiden går i SLLLOOOOOOWWWWWMOOOTTTIIIOOOONNNN!!!!

Vi har haft Per-Ola från Hässleholm om jag inte minns fel. Notera om jag minns ... med andra ord vi har bara träffat denna person en gång och det var på byggstartsmötet med kommunen. Han skulle egentligen varit med under besiktningen som jag förstår det men någon har väl glömt att kalla honom. Möjligt att det kanske var vår uppgift att se till att han var på plats. Jag ställer mig själv frågan vad man egentligen betalar för.

Vi valde faktiskt inte så mycket när vi blev med kvalitetsansvarig. Vi blev nog bara tillldelade en sen brydde vi oss inte mer om det. Så Hanna och jag känner inte riktigt igen oss när alla talar om att välja kvalitetsansvarig :-)

Sandra, du får gå med i "Gryet, Kävlinge" gruppen på facebook om du är med där. Såg att Johan redan gått med.

Kim sa...

Tror minsann att ett grattis är berättigat! Måste vara skönt att inget stort problem uppdagades.... :)

Unknown sa...

Tack Kim!