torsdag 11 oktober 2007

kamin och vitvaror på plats

Idag var det riktigt kul att komma ut i huset och se vad som hänt. Jag var där för att tillsammans med glasmästare mäta upp alla de speglar vi skall ha i badrummen. Skall bli intressant att se vad den notan hamnar på.

Det första jag såg när jag kom körandes i bilen var att det nu fanns en skorsten på huset. Gillar inte riktigt att den inte har samma färg som takpannorna men det får man väl acceptera.


I och med att skorstenen var på plats var det ju så klart ett faktum att även kaminen var på plats. Jag har tidigare varit lite nervös över att kaminen skulle bli för stor eller iallafall se för stor ut i vardagsrummet men jag känner mig nu mycket lugnare. Den blev perfekt. Så nöjd jag känner mig nu :-) . Efter att ha njutit lite av kaminen så la jag märke till att man lagt ut papp för att skydda golvskyddet till kaminen och eftersom jag skulle ta bild så var jag ju bara tvungen att flytta på pappen. Till min stora förvåning såg jag då att det INTE var en grå plåt som monterats på golvet utan en glasskiva. Vi hade beställt plåt men fått glas ... hmmm oj oj oj .... men detta blev mycket snyggare. Min chock övergick alltså snart i glädje.


I köket hade man även installerat kyl, frys, micro och ugn. Diskmaskinen och spishällen var inte installerade med stod på golvet.

Trappan hade kommit på plats så nu slapp man klättra i stege för första gången när man skulle upp på andra våningen. Väl uppe på andra våningen hade det hänt massor. Golven var lagda i alla rum, dörrar var uppsatta och spegelgarderoben i sovrummet var monterad.

Nu börjar det verkligen kännas som om det inte är långt kvar till inflyttning. Jag har redan varit flitig och beställt flytt av telefon och internetuppkoppling. Allt sådant måste ju fungera när vi flyttar in. Bara att välja det nya telefonnummret fick en att känna att det närmar sig flytt.
Nästa titt blir väl inte för än nästa vecka gissar jag och då misstänker jag att de fått lite badrumsinredning på plats. Skall bli kul.

1 kommentar:

Kim sa...

Skoj att det händer saker så snabbt nu!

Kaminen passade finemang mot klinkergolvet, men det var nog själva tanken misstänker jag :)