onsdag 30 juli 2008

Isaacs nya säng

Sista gemensamma semestervecka är slut och Patrik har börjat arbeta igen. Det blev ingenting gjort på planket förra veckan utan bara mys i sommarvärmen! Fast nu har vi lite andra planer så planket får vänta lite :-) Men det får ni veta mer om när vi vet säkert!

Isaac sover fortfarande i sin spjälsäng och det funkar jättebra. Han försöker inte klättra över och ligger lugnt kvar på morgonen. När han tröttnat kallar han bara tills vi hämtar honom. Väldigt bekvämt men så kan vi ju inte ha det för alltid! Därför har jag hämtat hem Isaacs nya säng. Sängen är nästan 90 år gammal och har varit min morfars från början. Den behövs renoveras lite och det hoppas jag hinna med innan jag ska börja arbeta. Sen får vi se när Isaac (o vi!) tycker det är dags att byta säng!

4 kommentarer:

anette sa...

Jättefint! Mina tjejer har sovit/sover i min pappas gamla utdragssäng. Kul att kunna använda sakerna fortfarande.

Anonym sa...

Hej på er!

Här kommer en hälsning i sommarvärmen från en tjockis som längtar efter regn:-) Skämt åsido, det är helt okej med sommar bara det inte är FÖR varmt! Magen växer på som bara den, sex veckor kvar av "ordinarie" tid.

I nästa vecka ska vi ha möte vid huset tillsammans med kvalitetsansvarig. Hoppas det reder ut några av frågetecken kring bygget. Vi har humöret uppe igen efter några sköna avslappnande sommarveckor. Nu har jag börjat tänka tapeter och färg.

Vilket otroligt fin säng! Vi har precis köpt första spjälsängen, hade varit kul med en så fin växa-säng när det är dags att byta. Kanske man kan ha tur och hitta något loppisfynd om inte annat. Går ju att måla om snyggt själv.

Hälsningar
Anna

Hanna sa...

Anette: Ja, det är ju nästan det som är halva nöjet, att kunna använda sakerna igen! Extra speciellt också när man kan dess historia!

Anna: Förstår hur du känner dig! Älskar sommaren o brukar aldrig klaga på värmen men har faktiskt börjat längta efter hösten :-)
Skönt att humöret är uppe igen! Men var stenhårda!!! Det är faktiskt ert hus o ni som ska betala för det! Acceptera inget halvdant! *Håller tummarna*

Anonym sa...

Hej!

Återkommer när vi haft mötet i nästa vecka.

Ska också ta lite nya bilder nu när byggställningarna är borta och man ser lite bättre hur allt kommer se ut. Mailar!

Hälsn
Anna