fredag 29 februari 2008

första trädgårdsredskapet inhandlat

jaha då var första trädgårdsredskapet inhandlat ... en kratta :-)

Krattan "Proffskratta P16Bt" från KarlstadRedskap.

Jag har nu efter några dagars räknande och planerande kommit fram till en design och skiss på det trädäck som vi tänkt att börja bygga på snart. Idag var jag nere på bygghandeln Woody i Kävlinge för att tala med en fackman om min lösning. Efter att jag fått en del tips och förslag på förbättringar skall jag nu i helgen försöka få fram ett slutgiltigt förslag som jag sedan skall skicka ut för att få offerter på materialet. När jag ändå var i bygghandeln sprang jag förbi lite trädgårdsredskap och tänkte att det är likabra att införskaffa en kratta redan nu så man kan börja kratta lite sten på tomten. Suck vad trist och gå där och kratta i evigheter! Vi får nog införskaffa oss en spade och skottkärra också.

1 kommentar:

Unknown sa...

Utdrag från ett senare inlägg som måste bifogas detta inlägg om den nyinköpta krattan.

"Hur som helst så är betyget fem guldstjärnor för den kratta jag köpte i veckan. Den är verkligen super. Blir nog fler redskap av samma märke sen när det är dags för spade och annat."

Med andra ord en superkratta!