torsdag 27 september 2007

Inredning


Patrik har malt på länge om hur mycket han längtar till att vi får flytta in. Sedan han blev föräldrarledig har han varit ute vid huset minst två gånger i veckan. (Vi bor i Malmö så det är ju en bit.) De flesta grannar känner redan Patrik och alla byggare hejar glatt när han kommer! Jag har inte känt riktigt likadan förrän nu.

Väggarna är målade, köket på plats och plattorna läggs. Nu börjar det likna ett hem och nu känner jag den där längtan i magen: Jag vill flytta in nu!!!! Och nu börjar det jag tycker om, inredning!!! Än så länge har jag fått igenom allt, även om Patrik nog påstår att han har kommit med de flesta förslagen. Omvänd psykologi kallas väl det ;o) Det enda han inte har gått med på än är en plankvägg i hallen. Jag vill ha liggande vitmålade brädor som en fondvägg i hallen men än så länge låter det bara "hmmm, vi får se". Får fundera på hur jag ska lyckas övertala honom om min vägg!

I helgen var vi även på miljögården och tittade. Tyvärr blir det väl inte mer än så just nu men jag hade gärna tagit en av allt! De har så mycket fint! En sittpall med fårskinn hade gjort sig fin mot min vägg!!

3 kommentarer:

Moodboardwithflowers sa...

jag har tagit bort den men jag kan fixa fram dem till dig om du vill. är på jobbet nu så jag har inte möjlighet... men i morgon kväll kanske...

Jennie sa...

Jag tyckte det såg jättefräscht ut! Stå på dig :-)

Hur går det annars med huset? Börjar jue närma sig nu!


/Jennie

Moodboardwithflowers sa...

hej... har inte hunnit med bilderna.. jag kanske kan skicka dem till dig?? mailadress?