söndag 17 maj 2009

första återfyllnads omgången klar

Nu är det återfyllt runt poolen. Det är inte fyllt hela vägen upp utan jag har lämnat 3 lager med Lecablock fortfarande synliga. Alltså det återstår cirka 60 cm upp till överkant på poolväggen. Jag har lämnat detta sista eftersom jag först måste dra vattenledningar samt el innan det är möjligt att återfylla det som återstår kring poolen.

Just nu går jag och funderar på hur jag skall göra med den backventil som man tydligen skall montera strax efter utloppet. Jag vill ju egentligen inte ha någon servicelucka eller brunn alls runt poolen. Det ser dock inte ut som jag komma lyckats undgå detta. Om jag monterar backventilen strax efter utloppen måste jag kunna komma åt denna och kunna byta den om den skulle sluta fungera. Jag hade mer än gärna montera ventilen i förrådet där jag skall ha pump, filter etc. men ventilen måste tydligen sitta under vattenytan.

All återfyllnad som är gjord än så länge gjordes på en dag! Detta tack vara alla underbara vänner och familj som hjälpte till under lördagen. Stort tack till er alla!



Inga kommentarer: