söndag 3 maj 2009

färdigmurat och pooldetaljerna på plats

Då var det söndag ... en riktigt bra helg vädermässigt med stor framgångar på poolfronten.

Helgen har varit en dedikerad poolbyggar helg skulle man kunna säga. bara poolbygge hela helgen för att komma framåt ordentligt med bygget.

Kroppen värker men det känns riktigt riktigt bra just nu!

Nu är alla 7 lager med Leca uppmurade. Pooldetaljerna så som lampor, inlopp och utlopp är ingjutna. Reglarna för trappan är på plats. Själva trappan är inte ännu fastmonterad men står på sin plats temporärt. Det blir nästa steg, förhoppningsvis en kväll nu i veckan att få trappan fastskruvad.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fanken säger jag bara.. Vilket projekt. Jag blir helt matt i hela kroppen bara av att se bilderna. Har suttit och läst igenom hela bloggen och kollat datumen på bilderna. Det vete fanken om jag kunnat leva med ett sånt gigantiskt hål i min gräsmatta så länge. Kan bara önska dig lycka till och säga att det kommer nog blir riktigt bra i slutändan.

Mvh
Andreas

Unknown sa...

Hej Andreas,

Ja det har ju tagit sin tid. Men egentligen skulle man kunna dra ihop allting till bara några veckor. Det som styr och gör att det tagit sådan tid i mitt fall är att man inte har så mycket tid att lägga i stöten så det har varit tvunget att dra ut på lång tid. Sen var jag tvungen att gräva ut redan i slutet på förra sommaren då det inte långt efter det var stop för att komma in med grävmaskin på tomten. Det huset som skulle ligga bredvid vårt skulle nämligen byggas upp. Sen tar det en stund att spara ihop till en pool också :-)