måndag 14 juni 2010

pooltak

Inget nytt har hänt på portbyggarfronten eller annat ....


Jag tänkte dock dela med mig av en bild på det poolskydd vi valt för att skapa högsta möjliga säkerhet för poolen. Ett av kraven för att vi överhuvudtaget skulle ta steget och bygga pool var att vi inte skulle tumma på säkerheten. Vi har själv barn som skulle kunna råka illa ut men även alla barn i kvarteret måste man tänka på då de enkelt vandrar in på en tomt och finner poolen spännande.

En annan stor fördel med pooltaket är så klart den ekonomiskt positiva effekten den har på driften. Med pooltaket som värmer och höjer pooltemperaturen mycket så slipper poolvärmepumpen att arbeta vilket sparar pengar.



Det som saknas nu är de extra skenor som skall monteras i förlängningen av de redan monterade skenorna. Detta kommer tillåta att hela pooltaket skjuts undan från poolen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vill tacka för en bra och intressant blogg ang pool bygget. Går själv i tankar och suger i mig alla info som en svamp. Funderade på varför du hade fuktskydd bara på den övre delen?
Sedan är det ju naturligtvis intressant om hur slutsumman matchade dina planer? Du har ju nämt först 160 k och sedan 180 så var slutade det hela? Gärna lite specat på dom olika momenten. *Tack igen!!
// Anders

Unknown sa...

Hej Anders,

Kul att du tycker bloggen är intressant och att du hittar lite matnyttigt. Det var det som var tanken med bloggen. Känns vettigt att dela med sig av sina egna erfarenheter och kanske hjälpa andra att undvika misstag.

Jag har svarat på din fråga om fuktspärren i det aktuella inlägget.

Jag har för mig att jag svarat någon vid något tillfälle om kostnaderna ... om inte skall jag försöka att få tid att lägga upp något gällande detta på bloggen.

Unknown sa...

Tackar för förtydligandet ang fuktspärren. Det gav mig en ny tanke ang vårt närmaste projekt som är dränering av huset.

Kostnadsbiten hittade jag inget om men jag återkommer så kanske du hunnit uppdatera det med.